L’altraveu demana a l’alcalde de Castellar del Vallès perquè insti al Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme a paralitzar de manera immediata la construcció d’aquesta infraestructura.
• Just quan l'esvoranc de Colobrers ens serveix de mesura de la destrossa ambiental i de la petitesa política, ens arriba la noticia que el govern francès ha suspès les obres de connexió entre el Llenguadoc i l'Empordà.
• En els darrers anys, masses vegades hem vist que allò que passava per infraestructures d'interès general, en realitat ho eren d'interès privat. El guany no era el rèdit social de l'infrastructura, sinó el negoci lucratiu de la seva construcció: transvasaments, aeroports, pistes d'esquí...la llista és llarga.
• La prudència aconsella que és hora d'aturar aquesta obra i repensar-la. Creiem que després de l’impacte que hem pogut comprovar als boscos i torrents dels nostres entorns, i de les declaracions institucionals que segons diuen són contràries a aquesta obra, ara és obligat aturar-la i donar-nos el temps que calgui per poder fer-ne un replantejament seriós.
• Si bé és cert que, tal i com diu el BOE, la conducció preveia aportacions a la planta de cicle combinat del Besós i la futura planta de Bescanó, també ho és que no està pensada per abastir als municipis.
Per exemple, Santa Eulàlia de Ronçana, un municipi afectat pel pas del gasoducte, continuarà sense tenir servei de gas natural.
• Davant d'aquest desgavell polític i estratègic, aquí al rodal, amb servitud i complicitat, és permet la destrossa ecològica en nom d'un bé superior intangible: Madrid, França, Europa, el progrés... Parlem-ne entre tots, perquè de moment els que ens venem el territori per un plat de llenties som nosaltres i les seves discussions ens queden molt lluny i molt amunt.
• Cal posar sobre la taula debats que han quedat exclosos i silenciats: quin model energètic volem, quins interessos hi ha al darrera dels serveis bàsics, com és possible que la legislació ambiental es pugui aplicar de manera tan laxa per part de la pròpia administració i de les grans empreses.
• Cal gestionar les infraestructures de manera coordinada i no aïlladament, perquè les negligències en matèria ambiental tenen un preu econòmic i ecològic que no ens podem permetre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada